Új kamarai szolgáltatások - Online
2014.04.11 09:12Mint arról korábban beszámoltunk minden bejegyzett egyéni– és társas vállalkozónak regisztrálni szükséges a területileg illetékes kereskedelmi –és iparkamaránál. Az éves kamarai hozzájárulás évente 5.000 Ft. A regisztráció és a hozzájárulási díj befizetésének határideje múlthét hétfőn, vagyis 2014. március 31-én befejeződött.
Azonban arról nem szabad megfeledkezni, hogy minden újonnan alakuló egyéni- és társas vállalkozásnak is eleget kell tennie kamarai regisztrációs kötelezettségének, valamint a hozzájárulási díjfizetési kötelezettségének. Ezt a bejegyzést követő 5 napon belül kell teljesítenie a székhely szerint illetékes Kereskedelmi- és Iparkamaránál.
Javasoljuk, hogy mindenképp ellenőrizze kamarai regisztrációját a Kereskedelmi és Iparkamara internetes oldalán, melyet az alábbi linken ér el, ugyanis a hozzájárulási díj elmulasztása köztartozásnak minősül, így annak behajtására számíthat az adóhatóságtól.
Új szolgáltatások a Budapesti Kereskedelmi- és Iparkamara tagjai számára
A Budapesti Kereskedelmi- és Iparkamara regisztrált taglétszáma elérte a 180 000 főt, így – az eddig megszokott palettán kívül – számos, személyes ügyintézést nem igénylő, online elérhető szolgáltatást nyújt a hozzájárulási díj ellensúlyozásaként.
Ügyfeleink széles körét érinti ezen újítás, így összegyűjtöttük, milyen újdonságokat vehetnek igénybe 2014. április 1-től:
- kamarai partnerminősítő rendszer
- vállalkozói bankválasztó rendszer
- céginformációs rendszer
Milyen előnyei lehetnek az újonnan bevezetett e-szolgáltatásoknak?
Önben is felmerült ez a kérdés? Nézzünk erre egy konkrét esetet! Ön egy szerződés megkötése előtt áll, mely előtt – mint ahogy erre mi is többször felhívtuk a figyelmét – elengedhetetlen leendő partnere leellenőrzése. Ebben segítségére lehet – a korábbiakban már ismertetetteken túlmenően – a kamarai partnerminősítő rendszer, ahol
- leellenőrizheti a működési teljesítményt, illetve
- a céginformáció segítségével hiteles információkat kaphat a vállalkozás valós tevékenységéről.
Önnek is fontos, hogy cége költségeit a lehető legnagyobb mértékben lefaragja? Ebben segíthet a vállalkozói bankválasztó rendszer, mely a költségek objektív összehasonlításában kiemelkedő, így nyújtva támogatást az optimális bank-, illetve bankszámla kiválasztásában.
Mindezeket tehát 2014. április 1-től személyes ügyintézés nélkül, kényelmesen intézheti interneten keresztül, melyek nagy segítséget nyújthatnak vállalkozása hatékony menedzselésében.
Egyelőre arra vonatkozó tájékoztatás nem került napvilágra, hogy kiterjesztik-e a többi kamara esetében is, de talán erre sem kell sokat várni…
Amennyiben további kérdései lennének az online szolgáltatásokkal, vagy a regisztrációval kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal a konyveles@arkconsulting.hu e-mail címen!
Készítette: Tóth Ildikó, adótanácsadó
Készült: 2014.04.11