Online pénztárgép támogatás - MEGHOSSZABBÍTVA!
2014.01.24 16:48Mint ahogy arról már mi is írtunk, az online pénztárgépek beszerzéséhez a cégek pénztárgépenként ötvenezer forintos támogatást igényelhetnek a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól – legfeljebb öt pénztárgépre vonatkozóan. Ezt a támogatást 2013 decemberéig igényelhették meg az arra jogosult cégek,
- akik 2011. adóévben legfeljebb 500 millió forint nettó árbevételt értek el, VAGY
- akik tevékenységüket 2012. január 1-ét követően kezdték meg, ÉS
- adószámmal rendelkeznek, ÉS
- nem állnak adószám-felfüggesztés hatálya alatt, ÉS
- akiknek nincs fennálló adótartozásuk, ÉS
- akik nem állnak csőd- vagy felszámolási eljárás alatt, ÉS
- akik a fehérgazdaság szabályait betartva működnek.
Annak érdekében, hogy az áttérés dinamikusan biztosítható legyen, e támogatás igénybevételi határidejének meghosszabbításáról határozott a Nemzetgazdasági Minisztérium. Az új határidő tehát: 2014. január 31.
További tudnivalók, kivételek
Azonban ahhoz, hogy az állami támogatás összegével csökkentett áron juthassanak hozzá a társaságok az új, elektronikus összeköttetésre képes pénztárgépekhez, főszabály szerint január 31-ig be is kell üzemeltetniük azokat. Azonban az NGM közleményében kijelentette, hogy nem vonják meg azon vállalkozásoktól sem a támogatást, akik idejében, a határidőket betartva rendelték meg pénztárgépeiket, azonban – tőlük kívülálló okok miatt – nem tudták azokat idejében üzembe helyezni. Így ezek a vállalkozók a támogatást 2014. február 28-ig vehetik igénybe.
Kinek kötelező pénztárgépet használnia?
Ez egy igen összetett kérdés, melyet számos tényező befolyásol. Azonban általánosságban kijelenthető, hogy a végzett tevékenység jellege határozza meg azt, hogy ki kötelezett a pénztárgép használatára, és ki nem.
A törvényi előírások ugyanis a pénztárgéphasználat kötelezettségét a folytatott tevékenység TEÁOR számához kötik. (A listát itt tekintheti meg.)
További információkért forduljanak hozzánk bizalommal a konyveles@arkconsulting.hu e-mail címen!
Készült: 2014.01.24.