Lényegesen egyszerűbb adófizetés - Egyszámlás adóutalás
2014.02.06 16:52A tranzakciós illeték bevezetésével egyre nagyobb terheket ró a vállalkozásokra havi kötelezettségük teljesítése, hiszen a kis- és középvállalkozások számára ez akár havi száz tranzakciót is jelenthet (fizetések, rezsiköltségek, szállítószámlák kiegyenlítése, stb.).
Az online utalás egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hiszen gyorsabb, olcsóbb és egyszerűbb, mint készpénzes befizetés.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal is beszáll…
Ugyan eddig is lehetőség volt az adó- és járulékösszegek átutalással történő kiegyenlítésére, azonban ez tovább egyszerűsödött az idei évtől: a társaságoknak lehetőségük van arra, hogy a különböző adónemekben keletkező fizetési kötelezettségüket egy összegben rendezzék – jelentős időt és pénz megtakarítva.
Az ügyintézésre kizárólag a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren (KR rendszer) keresztül lehet végrehajtani, amihez elengedhetetlen:
- ügyfélkapus regisztráció (felhasználónév, és jelszó)
- megfelelő jogosultság (amennyiben a korábban benyújtott T180-as nyomtatványon bejelölésre került, hogy valamennyi elektronikusan intézhető adóügy intézésére meghatalmazott)
- olyan banknál vezetett bankszámla, melynek szerződése van e szolgáltatás nyújtására (erről a számlavezető bankjánál tud érdeklődni)
Hogyan működik?
A fenti feltételek teljesülése esetén lehetősége van az adónemek egy összegben történő kiegyenlítésére, ha adófizetési kötelezettségének a KR rendszeren, az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerhez (EFER) csatlakozott pénzforgalmi szolgáltató „házibank” felületén keresztül teljesíti. Ez alapvetően a banki tranzakciók távoli menedzselésére született, mely az elektronikus ügyintézést nagymértékben meggyorsítja, és nyomon követhetővé teszi a tranzakció folyamatát.
Ez tulajdonképpen új menüpontként jelenik meg az eBEV szolgáltatásokon belül, melynek köszönhetően a rendelkezési nyilatkozatok összeállítását teszi lehetővé. Így tehát egy tranzakcióval teljesíthetővé válnak a különböző adónemekből keletkezett fizetési kötelezettségek, melyek felosztását az adóhatóság végzi el a rendelkezési nyilatkozat szerint. Összefoglalva tehát:
- az átutalási megbízások összeállítása az eBEV-en keresztül
- a megbízások automatikusan eljuttathatók az Ügyfél bankjába
Az alábbi lépéssort szem előtt tartva könnyedén intézheti ügyeit:
- Ügyfélkapuba történő belépés, majd az eBEV szolgáltatások használata
- Az „EFER” menüpont kiválasztását követően a „Megbízási csomagok” almenü alkalmazása.
(Ügyfélkapu/eBEV/EFER/Megbízási csomagok) - Új megbízási átutalási csomag létrehozása, illetve a csomag és a hozzá tartozó tételek adatainak pontos megadása (adónem, összeg, bankszámlaszám, stb.)
- Jóváhagyás, és a csomag adatainak automatikus eljuttatása a számlavezető bankba – EFER rendszeren keresztül
- A számlavezető bank „házibanki” rendszerében a fentiek alapján előkészített átutalási megbízás jóváhagyása, valamint az utalás tényleges elindítása
Amennyiben kérdése merült fel, vagy bővebb információkra kíváncsi az egyszerűbb elektronikus fizetéssel kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal a konyveles@arkconsulting.hu e-mail címen!
Készült: 2014.02.06