Lényegesen egyszerűbb adófizetés - Egyszámlás adóutalás

2014.02.06 16:52

A tranzakciós illeték bevezetésével egyre nagyobb terheket ró a vállalkozásokra havi kötelezettségük teljesítése, hiszen a kis- és középvállalkozások számára ez akár havi száz tranzakciót is jelenthet (fizetések, rezsiköltségek, szállítószámlák kiegyenlítése, stb.).

Az online utalás egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hiszen gyorsabb, olcsóbb és egyszerűbb, mint készpénzes befizetés.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal is beszáll…

Ugyan eddig is lehetőség volt az adó- és járulékösszegek átutalással történő kiegyenlítésére, azonban ez tovább egyszerűsödött az idei évtől: a társaságoknak lehetőségük van arra, hogy a különböző adónemekben keletkező fizetési kötelezettségüket egy összegben rendezzék – jelentős időt és pénz megtakarítva.

Az ügyintézésre kizárólag a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren (KR rendszer) keresztül lehet végrehajtani, amihez elengedhetetlen:

  • ügyfélkapus regisztráció (felhasználónév, és jelszó)
  • megfelelő jogosultság (amennyiben a korábban benyújtott T180-as nyomtatványon bejelölésre került, hogy valamennyi elektronikusan intézhető adóügy intézésére meghatalmazott)
  • olyan banknál vezetett bankszámla, melynek szerződése van e szolgáltatás nyújtására (erről a számlavezető bankjánál tud érdeklődni)

Hogyan működik?

A fenti feltételek teljesülése esetén lehetősége van az adónemek egy összegben történő kiegyenlítésére, ha adófizetési kötelezettségének a KR rendszeren, az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerhez (EFER) csatlakozott pénzforgalmi szolgáltató „házibank” felületén keresztül teljesíti. Ez alapvetően a banki tranzakciók távoli menedzselésére született, mely az elektronikus ügyintézést nagymértékben meggyorsítja, és nyomon követhetővé teszi a tranzakció folyamatát.

Ez tulajdonképpen új menüpontként jelenik meg az eBEV szolgáltatásokon belül, melynek köszönhetően a rendelkezési nyilatkozatok összeállítását teszi lehetővé. Így tehát egy tranzakcióval teljesíthetővé válnak a különböző adónemekből keletkezett fizetési kötelezettségek, melyek felosztását az adóhatóság végzi el a rendelkezési nyilatkozat szerint. Összefoglalva tehát:

  • az átutalási megbízások összeállítása az eBEV-en keresztül
  • a megbízások automatikusan eljuttathatók az Ügyfél bankjába

Az alábbi lépéssort szem előtt tartva könnyedén intézheti ügyeit:

  1. Ügyfélkapuba történő belépés, majd az eBEV szolgáltatások használata
  2. Az „EFER” menüpont kiválasztását követően a „Megbízási csomagok” almenü alkalmazása.
    (Ügyfélkapu/eBEV/EFER/Megbízási csomagok)
  3. Új megbízási átutalási csomag létrehozása, illetve a csomag és a hozzá tartozó tételek adatainak pontos megadása (adónem, összeg, bankszámlaszám, stb.)
  4. Jóváhagyás, és a csomag adatainak automatikus eljuttatása a számlavezető bankba – EFER rendszeren keresztül
  5. A számlavezető bank „házibanki” rendszerében a fentiek alapján előkészített átutalási megbízás jóváhagyása, valamint az utalás tényleges elindítása

Amennyiben kérdése merült fel, vagy bővebb információkra kíváncsi az egyszerűbb elektronikus fizetéssel kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal a konyveles@arkconsulting.hu e-mail címen!

 

Készült: 2014.02.06