Egyszerűsített foglalkoztatás bejelentése már okostelefonról
2014.03.13 11:11A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) a BME szakembereivel karöltve fejlesztette ki az ingyenesen letölthető alkalmazást, melyen keresztül a munkáltató könnyűszerrel bejelentheti alkalmi- vagy idénymunkásait a NAV felé.
Továbbra is él az a főszabály, miszerint az egyszerűsített foglalkoztatás esetén a munkáltató köteles a munkavégzés megkezdése előtt bejelenteni a munkavállalót a NAV felé.
“A múlt”
A munkáltató választása szerint a bejelentés történhet
- elektronikus úton – Ügyfélkapun keresztül (’T1042E adatlap),
- telefonos ügyfélszolgálaton keresztül.
Milyen adatokat kell a munkáltatónak bejelenteni?
- a munkáltató adószámát,
- a munkavállaló nevét,
- a munkavállaló adóazonosító jelét és TAJ számát,
- az egyszerűsített foglalkoztatás jellegét (idénymunka, alkalmi munka, filmipari statiszta),
- a munkaviszony napjainak számát,
- ha a munkavállaló Egyezmény alapján másik tagállamban biztosított, és ezt a munkáltatónak igazolta.
“A jelen” – Az applikációról
Természetesen a fentiek szerint továbbra is teljesíthető a bejelentés, azonban a 2013. év végén nyilvánosságra hozott alkalmazással új út nyílik meg a társaságok számára, mely
- gyors és modern megoldást jelent
- biztosítja a beküldött adatok folyamatos ellenőrzését, visszakereshetőségét
- kéznél van, így bárhonnan és bármikor elvégezhető a bejelentés – számítógép nélkül
- a bejelentésről azonnal visszaigazolás érkezik az Ügyfélkapun keresztül
- lehetővé teszi a havi adatok továbbítását a könyvelő részére.
Az alkalmazás kifejlesztésével főként a mezőgazdasági, turisztikai, illetve a vendéglátó ipari vállalkozásoknak kívánnak segítséget nyújtani, valamint jelentősen megkönnyítik a kormányhivatalok ügyfélszolgálati munkáját is. Ugyanis a NISZ előzetes felmérései alapján – mely során az egyes tranzakciók időigényét vizsgálta -, évente megközelítőleg 300 ezer telefonhívás érkezik a kormányzati ügyfélvonalra a kötelező adminisztrációval kapcsolatban, melyek egyenként kb. 5-5 percet igényelnek. E felismerés hívta életre az alkalmazást, amellyel az adminisztrációs ügyintézés mindössze legfeljebb egy percre rövidül.
Mi szükséges az alkalmazás igénybevételéhez?
Ha Önt is érdekli az alkalmazás, keresse az applikációk között az “Egyszerűsített Foglalkoztatás Bejelentőt” (EFO 2014), és töltse le ingyenesen!
Mindezek után pedig Ügyfélkapu regisztrációjával már használhatja is az alkalmazást. Az itt beküldött jelentés joghatása megegyezik a ’T1042E jelzésű elektronikus adatlap kitöltésének és beküldésének joghatásával. Ennek értelmében tehát a mobilalkalmazás használata, és az elektronikus bejelentés között nincs különbség.
Összefoglalva tehát, amire szüksége van:
- Működő internetkapcsolat
- “Egyszerűsített Foglalkoztatás Bejelentő” mobilalkalmazás
- Ügyfélkapu regisztráció
- Meghatalmazás a bejelentésre
- Android 2.3 vagy iOS 5 operációs rendszerrel rendelkező okostelefon
Az eddigi eredmények
Az alkalmazást tavaly év végi megjelenése óta több mint kétezren töltötték le. Igen előkelő, a maximális 5 pontból 4,6-os átlagértékelést kapott a felhasználóktól. Valamint napvilágra hozták a fejlesztésére fordított összeget, mely meglepően baráti: 2,5 millió forintos áron került kialakításra.
Amennyiben felkeltette érdeklődését az alkalmazás, részletes információkat itt talál!